Jóga

 

Jóga uvolňuje, omlazuje, posiluje a reguluje tělesné funkce, dává energii a krásu.

Pravidelné jógové cvičení:

– protahuje a posiluje celé tělo, zlepšuje jeho pružnost i svalové napětí
– pomáhá proti bolestem zad
– vyrovnává nadměrné sezení (v autě, u počítače, ve škole,…), kompenzuje jednostranné zatížení
– zlepšuje koncentraci a celkovou kondici
– rozproudí tělesné tekutiny a stimuluje všechny tělesné orgány
– prohlubuje vnímavost a citlivost pro vlastní organismus
– snižuje stres, napětí, nervozitu
– vede ke zklidnění, pomáhá k dosažení vnitřního klidu

Součástí každé lekce jógy je relaxace. Relaxace přináší mír tělu i mysli. Pozornost obracíme do sebe a rozvíjíme tak schopnost sebeuvědomění. Pokud se úplně uvolníme, umožníme tím regeneraci celého organismu a cítíme se plni životní síly. Naučíme-li se relaxovat, naučíme se také bránit vyčerpání a stresu a vydanou energii rychle obnovit.

Několik rad ke cvičení jógy:            

  • necvičte hned po jídle, po velkém jídle je třeba počkat 3-4 hodiny, po malém alespoň 2 hodiny
  • během cvičení jógy se nedoporučuje pít
  • po lekci je dobré počkat s jídlem a pitím tak půl hodiny
  • cvičí se naboso na protiskluzné podložce
  • na cvičení není vhodný těsný oděv, který by vás stahoval v pase, omezoval dýchání či krevní oběh
  • jakákoli bolest v poloze by měla být jen dočasná, pokud přetrvává, je signálem nesprávného cvičení nebo nějaké tělesné poruchy, informujte o tom cvičitele
  • v případě zdravotních obtíží nebo omezení se poraďte se svým lékařem a informujte o tom svého cvičitele před lekcí
  • během menstruace se necvičí pozice, které příliš stlačují břicho (intenzivní záklony a rotace, posilování břicha,…) a zejména pak obrácené pozice
  • během těhotenství doporučujeme navštěvovat lekce gravid jógy, dynamická jóga není vhodná, v prvním trimestru se doporučuje více relaxovat a zejména v 11. až 13. týdnu cvičení vynechat úplně, obecně neprovádět pozice, které stlačují břicho, cvičit bez napětí, cvičit s oporou o zeď,…

Více o jednotlivých víkendech naleznete v záložce TERMÍNY